DIDO - شبکه اجتماعی په پو
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذکر، رهنمود خردها و بیداری جانهاست . [امام علی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

DIDO

دیدو(دایدو) متولد 1971در لندن انگلستان است .پدرش یک شاعر فرانسوی و مادرش یک ناشر ایرلندی است . وقتی که امینم خواننده معروف رپ آمریکایی از آهنگ متشکرم thank you او در آهنگ پرفروش stan استفاده کرد او یک شبه به اوج شهرت رسید .

آهنگ پرچم سفید از دومین آلبوم اوست که با نام زندگی برای کرایه Life for rent))در سال 2003منتشر شد و این آهنگ در آن خیلی سر و صدا کرد و معروف شد.

بیوگرافی:
کریسمس 1971 در لندن، انگلستان به دنیا اومد. از پنج سالگی وارد دنیای موسیقی شد. در شش سالگی به یادگیری ریکورد (نوعی فلوت) پرداخت و در مدرسه ی موسیقی Guildhall در لندن پذیرفته شد. وقتی ده سالش بود می تونست پیانو و ویولن، هر دو تاشون رو خوب اجرا کنه. مثل هر جوون دیگه ای، دیدو هم به سفرهای دور بریتانیا پرداخت و اولین صدای اون در آلبوم Reverence (حرمت) از گروه Faithless شنیده شد؛ گروهی که برادر بزرگترش، Rollo (که DJ هم هست) اون رو راه انداخته بود؛ به همراه Sister Bliss و Maxi Jazz ..

انتشار آلبوم در سال 1995 اتفاق افتاد که مورد استقبال واقع شد. در دو سال آینده گروه Faithless دور دنیا، تورهایی رو اجرا کردن و تونستن پنج ملیون نسخه از آلبوم شون رو به فروش برسونن.. در این زمان دیدو اولین آلبومش به اسم «No Angel» رو که حاوی اشعار قوی و صدای محکمش بود، آماده می کرد. ترکیب علاقه ی دیدو به صدای گرم آکوستیک و شیدایی برادرش در سازهای الکتریکی باعث شد این آلبوم هم مدرن باشه هم کلاسیک. این آلبوم در اوایل سال 1999 در امریکا پخش شد اما اون زمان، خیلی مورد توجه واقع نشد.
دیدو همچنان در جمع بود و در کلوپ ها و فستیوال ها شرکت می کرد از جمله در Lilith Fair و این زمانی بود که أهنگِ «Thank you»اش به عنوان موسیقی متن فیلم «Sliding Doors» در حال ضبط بود. این آهنگ شدیداً مورد استقبال قرار گرفت و قسمت دکلمه ی اولش برای امینم (Eminem) ستاره ی موسیقی رپ فرستاده شد. امینم متن رپی رو برای آهنگ نوشت و از صدای دیدو به عنوان همخوان استفاده کرد. آهنگ «Thank You» در سال 2001 جزو یکی از پنج آهنگ برتر شناخته شد و باعث شد آلبومش عنوان بهترین فروش رو با 12 ملیون نسخه فروش در سراسر دنیا، به همراه داشته باشه..

در سال 2002، دیدو همچنان در مراسم های مختلف شرکت می کرد و در تبلیغ «No Angel» تلاش کرد. جایزه های زیادی از Brit (فستیوال موسیقی بریتانیا)، Brit، Bravo و ARIA دریافت کرد. بعد از این موفقیت ها بود که دیدو فهمید آلبوم دوم باید خیلی کامل تر باشه تا بتونه همچنان مردم رو راضی نگه داره. و در نهایت جولای 2003 بود که خبر آماده شدن آلبوم دومش رو منتشر کرد.


 نوشته شده توسط yasin در یادداشت ثابت - جمعه 91/3/27 و ساعت 10:1 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کد آهنگ پیشواز مازیار فلاحی
Kasabian
شیما زبیحی چیزی در گروه زندگی نامه ارسال کرد: Kasabian گروه راک
شیما زبیحی چیزی در گروه زندگی نامه ارسال کرد: ریحانا نام:ریحانا

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا